¿Cómo nos aseguramos que la educación en carreras STEM esté formando los profesionales que necesitan las políticas de CTI orientadas a los desafíos globales? Reflexiones sobre el rol de las humanidades y ciencias sociales en la formación de perspectivas interdisciplinarias

Producción científica: Contribución a una revistaArtículo de revisiónrevisión exhaustiva

Resumen

This article seeks to provide a vision on how to overcome the traditional division between STEM disciplines and the social and human sciences based on the reflection on the alignment that STEM education should have with STI policies oriented towards the great global challenges. We will discuss the paradigm shift in the direction of STI policies and STEM education. Also, we will reflect on how the emphasis on multivariate and multicausal analysis of global challenges allows us to deepen the understanding of the interconnectivity between the humanities and the social sciences with the STEM disciplines.

Título traducido de la contribuciónHow do we ensure that STEM career education is training the professionals who need STI policies oriented towards global challenges? Reflections on the role of the humanities and social sciences in the formation of interdisciplinary perspectives
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)23-36
Número de páginas14
PublicaciónSociologia y Tecnociencia
Volumen11
N.ºEXTRA 1
DOI
EstadoPublicada - 2021

Palabras clave

  • Global challenges
  • Humanities
  • STEM
  • Science technology and innovation
  • Social sciences

Huella

Profundice en los temas de investigación de '¿Cómo nos aseguramos que la educación en carreras STEM esté formando los profesionales que necesitan las políticas de CTI orientadas a los desafíos globales? Reflexiones sobre el rol de las humanidades y ciencias sociales en la formación de perspectivas interdisciplinarias'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto